Postępowania Powypadkowe

WYPADEK W FIRMIE CO ZROBIĆ?

Jeżeli w Państwa firmie pracownik ulegnie wypadkowi w pracy lub wypadkowi w drodze do pracy lub z pracy, przepisy nakładają na Państwa obowiązek sporządzenie dokumentacji powypadkowej.

Sporządzenie pełnej dokumentacji powypadkowej zawiera:

- powołanie zespołu powypadkowego,
- wykonanie fotografii i szkiców z miejsca wypadku,
- zebranie informacji z wyjaśnień od poszkodowanego i świadków wypadku,
- wystąpienie do zakładu opieki zdrowotnej o podanie obrażeń jakim uległ poszkodowan w wyniku wypadku,
- odpowiednią klasyfikację prawną wypadku,
- sporządzenie protokołu powypadkowego, w tym ustalenie przyczyn wypadku,
- opracowanie zarządzenia powypadkowego eliminującego lub ograniczającego prawdopodobieństwo powtórzenia wypadku w podobnych okolicznościach,
- sporządzenie statystycznej karty wypadku przy pracy,
- założenie rejestru wypadków przy pracy,
- przygotowanie dokumentacji wymaganej przez ZUS przy ubieganiu się o świadczenia należne pracownikowi z tytułu ubezpieczenia wypadkowego.

Ta strona używa pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie i dostosowanych ich do indywidualnych potrzeb Rozumiem i akceptuję Politykę Prywatności